#FABreis2014 De vragen.

qmarkOp vrijdag 24 oktober vliegen we naar San Francisco om op zaterdag en zondag de FABlearn-conferentie bij te wonen en bij te dragen aan een rondetafelgesprek. In de week erna bezoeken we Pier 9 (Maker Space) het Exploratorium (Sciencemuseum met veel tinkering) en High Tech High (school die al jaren bezig is met Maker Education).

Vanzelfsprekend hebben wij vele vragen die we beantwoord zouden willen zien:

  • Moet elke leerling van elke leeftijd in elk schooltype leren Maken?
  • Moet Maken een vak worden of moet et geïntegreerd worden in elk vak, of…?
  • Is het nodig dat elke school een eigen Maker Space krijgt?
  • Wat is een minimum pakket dat je moet hebben in een school om goede Maker Education te geven?
  • Hoe kun je docenten verleiden en daarna opleiden om Maker Educator te worden?
  • ….

We hebben nog veel meer vragen maar willen jullie, enthousiaste en uiterst kritische volgers van Maker Education vragen of jullie nog vragen voor ons hebben. Welke vragen zou jij beantwoord willen zien? Wat is de vraag? Wij zullen proberen deze vragen mee te nemen en beantwoord te krijgen. We beloven niks behalve dat we het zullen proberen uit te zoeken.

Dus: stel hieronder, in het commentaar een vraag, of doe dit via twitter, via een @reply aan @arjanvandermeij, @___pi en/of @mhazelaar liefst met de hashtag #FABreis2014. We zijn benieuwd!

6 gedachten over “#FABreis2014 De vragen.

  1. Edith

    ik zou ZO graag willen weten of en hoe Makered zich verhoudt tot The Coalition of Essential Schools (hun jaarlijkse conferentie begin november ook weer in SF) > principes van essentieel leren dus. Ik ga scholen in New York en Boston er vanaf 27 oktober ook op bevragen; als jullie dat ginds dan ook doen 😉

    Reageren
  2. Paul Laaper

    Ik werk in het mbo waar ik ook praktijklessen geef en waar we een binnenschoolse praktijk hebben waar voor opdrachtgevers van buiten opdrachten uitgevoerd worden. Ik zou willen weten wat er principieel anders is aan Maker Education en wat wij ervan kunnen leren om ons onderwijs te verbeteren.

    Reageren
  3. Emer

    Super die FabReis, en ik heb een vraag voor jullie:
    Wat zijn de meningen van experts over wat de kinderen gaan maken en hoe ze op hun ideeën daarvoor komen. Zelf werk ik met een design thinking process daartoe en ik ben benieuwd hoe andere dat aanpakken. Ook omdat kinderen veel leren van dat proces. Emer

    Reageren
  4. Theo Goverts

    Beste Makers

    Mijn vraag zou zijn: wat is de essentie van de waarde van Maker-educatie? Is het maken zelf het doel of gaat het er uiteindelijk om dat je door maken de andere vakken beter leert? En als vervolgvraag: wat betekent dit voor de range aan vakken waar Maker-educatiemee geïntegreerd kan zijn ? Natuurkunde, scheikunde, maar kan ook aardrijkskunde en kun je misschien ook Maken bij geschiedenis?

    Theo Goverts, klinisch fysicus audioloog en vader van twee leerlingen (groep 5 en klas 2)

    Reageren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *